Уроки


Конспект уроку у 2 класі на тему: «Вирази, що містять дії різного ступеня. Завдання для  закріплення  таблиць множення на 2 і 3»

 Мета:закріплювати навички табличного множення чисел 2 і 3; навчити учнів складати і розв’язувати вирази з дужками, що містять дії різного ступеня; розвивати усний рахунок, логічне мислення учнів, вправляти у розв’язуванні прикладів, задач, нерівностей; викликати цікавість до уроків математики.
 Обладнання: таблиці, малюнки тварин, картки із завданнями.
 Тип уроку: урок – подорож.
Хід уроку
 І Організація класу до уроку
 Пролунав уже дзвінок,
 Починається урок,
 На уроці не дрімай,
 Математику вивчай.
 ІІ Повідомлення теми і мети уроку
- Діти,сьогодні на уроці ми з вами помандруємо в цікаву подорож, повторимо таблицю множення на 2 і 3, будемо розв’язувати приклади і задачі, нерівності, рахувати усно.
 ІІІ Повторення і закріплення вивченого матеріалу
 1) Усні обчислення
 - Ми будемо з вами мандрувати морем на човнах. Для того, щоб ми змогли потрапити на човен, ми повинні виконати завдання.(На дошці – малюнок 4 човнів)
Хвилинка часопису з геометричним навантаженням.
-  Ваше завдання – записати на вітрилах одноцифрові числа, а на човниках – круглі двоцифрові.
- Ми з вами з’ясували, що відправимося в подорож на човнах, але на який острів – дізнаємося, коли розв’яжемо приклади і встановимо за допомогою букв ключове слово.(Учні розв’язують приклади і відгадують ключове слово.)
 6 : 2 + 39 =                     
 16 + (2 * 8) =
 12 : 2 + 19 =                                                                      
 2 * (10 – 6) =
 3 * (2 + 2) =                                                                       
 5 * 2 + 17 =  
Утворене слово - невдач                                                                                     
 - Отже, ми з вами відправимось на Остів Невдах. Хочете дізнатися, чому він так називається? Бо цей острів дуже маленький і знаходиться він десь в океані біля Африки. На ньому немає шкіл, і люди там не вміють писати і рахувати. І наше завдання – допомогти їм у складних ситуаціях.
Ану давайте з вами спробуємо уявити собі цей острів. Як, на вашу думку він виглядає?
Робота з картками.
На дошці ви бачите острів, який ми собі уявили. Але мешканці острова не вміють читати і рахувати. Давайте допоможемо їм розв’язати приклади на множення.
(Учні біля дошки розв’язують приклади на картках )

2 * 6
3 * 8
2 * 9
2 * 8
3 * 3
3 * 6
2 * 5
 3 * 9
3 * 5
3 * 7
 Приклади – на малюнку острова
- А тепер  ми збудуємо човни. Перед вами великий човен. З яких геометричних фігур він складається? Скільки на малюнку трикутників? Кругів? (Відповіді учнів)
- А тепер заготуємо їжу для подорожі і розв’яжемо задачу.
Задача
На човен погрузили 3 ящики яблук по 5 кг і 2 ящика груш по 6 кг. Скільки всього кілограмів фруктів погрузили на човен? Розв’язати задачу діями і скласти вираз.
  Скорочений запис – на дошці:
        Яблук – 3 ящики по 5 кг
        Груш – 2 ящики по 6 кг
        Всього - ? кг
Робота над задачею
     - Що відомо про яблука? Можемо дізнатися скільки всього кілограмів яблук?Якою дією?
 - Що відомо про груші? Можемо дізнатися скільки всього кілограмів яблук? Якою дією?
- А тепер можемо дати відповідь на питання задачі? Яку дію потрібно виконати? Отже, на скільки дій ця задача? (Учні самостійно розв’язують задачу в зошитах)
- А тепер складемо вираз до задачі за схемою:

( * ) + ( * )
- Ми вже майже допливли до цього  незвичайного острова. Давайте дізнаємось, який із наших човнів прийде першим.(Двоє учнів біля дошки розв’язують нерівності).Хто швидше виконає дане завдання, той швидше дістанеться на острів.

1 човен – 3 * 6     20 : 2                        2 човен -  3 * 5      2 * 9
                 2 * 8     6 + 6                                          16 : 2     3 * 3
                 3 * 9     4 + 17                                        3 * 7      17 + 4
    - Переміг пасажир….човна. Отже, ми на острові. Люди там збирають    апельсини. Давайте допоможемо їм                                                                                                       Дві корзини з числами 25 і 18
  Приклади:
                        2 * 8 + 2
                   2 * 9
                   3 * 5 + 10
                   3 * 8 + 1
                   31 – 5
                   3 * 6
                   3 * 9

ІVФізкультхвилинка
    - Діти, на Острові живе багато тварин. В океані плаває багато риб.(На    дошці малюнки слона, синього кита, жирафи і коня)
    -  Зараз ми дізнаємось, скільки років у середньому живе слон.
  (2*8 : 2) + 80–2 =
    - Яка довжина синього кита?
(2*10 : 2) + (50–30) =
-  Яка висота жирафи?
2* 9 – 4 – 12 =
- Скільки років живе кінь?
10 : 2  + (55 – 30) =
- Діти, у людей на Острові велика біда. Давно немає дощу. Зів’яли квіти на лугах. Давайте допоможемо їм.На дошці ви бачите квіти. Перші 5 учнів, які відгадають „ математичні загадки „ напоять квіти „дощовими краплинками ”. Підходьте до мене і беріть „краплинки ” з завданнями.
( Учні розв’язують на дошці загадки  з „краплинок ”. Якщо відповідь правильна, вішає краплинку над квітами.)

   Тісто,  столиця,  місток                                                                                                               9 курей і собака. Скільки лап?                                                                                                   Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45
3                              3 зуб
4                              Обчислити  (56–53)*(40-32)=                 (2 * 4 * 2 ): 2 =
V Робота з підручником
- А зараз ви покажете мешканцям Острова як треба працювати з підручником математики. Можливо, вони і у вас чогось навчаться.
1) Усне розв’язування задач 724
2) Обчислення виразів з дужками і без дужок.
Виконання завдання № 725 (з коментуванням)
3) Практична робота(№ 726)
4) Пояснення розв’язання задачі 727(усно).
VI Підсумок уроку
-   Молодці, діти, ми сьогодні дуже допомогли жителям Острова Невдах, зробили багато добра. Вони нам дуже вдячні. І я вам дякую за те, що ви були дуже кмітливими, завзятими і працьовитими протягом всієї подорожі.
    Пам’ятайте, що добро – це найкраща „країна”у світі. Ніколи не давайте злу перебороти добро. І завжди дотримуйтесь „золотого правила”: „Ставтесь до людей так, як би ви хотіли щоб вони ставилися до вас.”
VII Домашнє завдання – с. 123, № 728, 729.





Конспект уроку  з математики
у 2 класі     на тему:

„Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 2.
                        Задачі на дві дії різного ступеня."                                              Мета: формувати уміння знаходити значення виразів на дві дії різного ступеня, формувати і удосконалювати навички розв’язування задач; які включають дії різного ступеня, розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати любов до казки.
Тип уроку: урок - подорож
Обладнання: казкові герої, малюнки транспорту;схеми до задач;таблиці усних обчислень;завдання для самостійної роботи; загадки; логічні задачі.
Хід уроку
І Організація класу до уроку
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок!                         
На уроці не куняй –
Математику вивчай!
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
1) Слово вчителя
І сувора, й солов’їна
 Математика – країна
Праця тут іде завзята
Вмій лиш спритно рахувати,
Вмій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Вирушаємо у путь,
Нас цікаві речі ждуть.
Вчитель:
-  Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами побуваємо … А куди ми з вами помандруємо  ви дізнаєтесь, якщо виконаєте завдання
ІІІ Повторення і закріплення вивченого матеріалу
1) Усні обчислення
На дошці таблиця:
А

Б

З

И

І

К

Л

М
8

48

16

53

65

18

59

20











2 * 2 + 4

22 - 4

2 * 9

2 * 8

49 - 41
(Відповіді учнів) слово казка
Вчитель:
-  Отже, ми в казці.
-  Сьогодні, діти,  ми з вами будемо подорожувати в різні казки і допомагати  різним казковим персонажам, які потребують допомоги., а також розв’язувати різні цікаві задачі і приклади на дії різного ступеня. Але спочатку давайте виберемо вид транспорту, на якому будемо подорожувати.
(На дошці  - малюнки поїзда, автомобіля, корабля)
-  На малюнку ви бачите малюнки різні види транспорту. Ваше завдання:
придумати приклади на додавання і множення  до поданих результатів.(Малюнок 1)

малюнок                      малюнок                          малюнок
автомобіля                    корабля                            поїзда
      18                                      16                                              14
      25                                      43                                              35
      10                                      20                                              50
(Учні складають приклади біля дошки)
Вчитель:
- Отже, ми будемо подорожувати на …..
-  У нашій подорожі  буде …зупинок.
І зупинка У казці ” Золотий ключик„або „Пригоди Буратіно”
Вчитель:
-  Діти у Черепахи Тортили біда. Вона загубила ключик. Щоб допомогти їй, ми повинні виконати наступне завдання: знайти серед прикладів на панцирі такий, відповідь якого була б така, як на ключику, тобто 48.
 (На дошці малюнки черепахи і ключика)
               На панцирі приклади:
              52 – 4 =                      15 + 20 =                          
              2 * 6 =                        2 * 9 =
              2 * 8 =                        2 * 5 =
                На ключику – число 48.
(Учні по черзі розв’язують приклади і знаходять потрібну відповідь)
черепаха Тортила вдячна за допомогу.
- Діти, це не єдина тваринка, яка потребує допомоги.
На своєму шляху ми бачимо зайчика, який намагається втекти від вовка. І щоб вовк його не з’їв, він повинен відгадати загадки. Давайте йому допоможемо.
(Вчитель читає загадки, а учні відгадують)
1)Два брати у воду дивляться, а один одного не бачать.
2)Шкір має сім, а сльози випускає всім.
3) Сім братів віком рівні, іменами різні.
-Молодці, ви впорались і з цим завданням. Надіюсь, що наступне теж буде вам під силу.
ІІІ Зупинка В казці „Червона Шапочка”
Вчитель:
Червона Шапочка в лісі була
Від сірого вовка вона втекла
До бабусі вона поспішає,
А який шлях коротший не знає.
-  Давайте допоможемо їй.
(Малюнок Червоної Шапочки, будинку і 2 шляхів. Червона Шапочка повинна вибрати коротший шлях, розв’язавши приклади. Яке число буде меншим, той шлях і коротший)

1 шлях – 12 + ( 2 * 2 ) + 15 + ( 2* 4) + ( 2 * 5 + 2) =
2 шлях -  7 + ( 2 * 8 ) + 25 + ( 2* 6 + 5 ) + 8 =

Вчитель:
Наступна наша зупинка – в Незнайка.
( Малюнок Незнайка )
От Незнайко – пустунець
Не любив книжок і грець.
Своїм носом лиш вертів,
А навчатись не хотів.
Подивіться, от дивак
Розв’язав він все не так.
За таку от небилицю
Він одержав одиницю.
Давайте, діти,
Помилки виправляти,
Незнайка навчати.
- І стовпчик –  розв’язують дівчата, ІІ стовпчик - розв’язують хлопці. Хто швидше розв’яже, нехай піднімає руку.
(Учні розв’язують приклади в зошитах, виправляють помилки).
2 * 8 + 4 = 20              2 * 5 + 20 = 29
2 * 7 – 8 = 5                2 * 6 – 7 = 6
2 * 3 + 7 = 14              2 * 4 + 9 = 17
- Які приклади розв’язані неправильно? Яка правильна відповідь?
ІV Фізкультхвилинка
Вчитель:
 - Я бачу, ви трішки втомилися. Тож давайте відпочинемо.
Буратіно потягнувся,
Раз – нагнувся, два – нагнувся,
Руки в сторони розвів,
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик цей дістати,
Треба нам навшпиньки стати.

Вчитель:
- Діти, щоб дізнатися, якою буде наша остання зупинка, послухайте  ще один віршик.
Колобок в лісі гуляв
І до нас ось завітав.
Для завзятих і кмітливих,
Працьовитих, нелінивих,
Тих, хто лічить швидше всіх,
Він завдання нам приніс.
- Дітки, здогадалися, яка це казка? Правильно, це казка – „Колобок”.    Як ви знаєте, в цій казці Колобок подорожував.
І щоб подорож Колобка була успішною, допоможіть йому виконати завдання від звірів, яких він зустріне.

V Робота з підручником
Завдання зайчика – розв’язати задачу 631. Схема на дошці:
Б. – 4 м по 2 коп.
С.-?,на3к.більше,ніжБ.
2 * 4, 2 * 4 – 3, 2 * 4 + 3

-  Діти, виберіть вираз, який буде розв’язком до задачі.
(Відповіді учнів)

Завдання ведмедя – Скласти і розв’язати задачу за схемою:
Було –8 ящиків., по 2 кг
Використали - 7кг
Залишилося - ?
Завдання вовка - Знайти „заховані” числа в словах:
сім’я, історія, трибуна, тризуб
Завдання лисиці - розв’язати логічні задачі:
1) На дроті сиділо 5 ластівок. Третя ластівка полетіла. Скільки ластівок лишилося на дроті?
2) У двох носорогів 2 роги. Скільки рогів у десяти носорогів?
3)По двору ходять 9 курей і 1 собака. Скільки всього лап у цих тварин?
 (Кожен учень самостійно розв’язує задачі в зошиті)
Вчитель:
- Діти, наша подорож добігає кінця. Ми допомогли всім казковим персонажам. Давайте дізнаємось, чи задоволені вони нашою допомогою
( На дошці – завдання):
2 * 6 =
2 * 5 + 4 =
15 + 6 =
2 * 7 – 5 =
11 + 8 =
12
14
21
9
19
Д
Я
К
У
Ю







V Підсумок уроку
Вчитель:
Отже, всі казкові герої дякують нам за допомогу. І я вам дякую за те, що ви були дуже кмітливими, завзятими і працьовитими протягом всієї подорожі.
     Скоро кінець уроку. Я хочу дізнатися ваші враження від уроку
Гра „Мікрофон”.
(Кожен учень бере мікрофон в руки і говорить, що йому найбільше сподобалось на уроці)
VI Домашнє завдання: № 634, 635., с. 107 – 108.










Конспект уроку математики в 1 класі на тему:
"Ознайомлення  з поняттям  «задача».  Складання  і розв’язування  задач  на  знаходження  суми  й остачі."
Мета: ввести  терміни,  пов’язані  з поняттям  «задача»,  ознайомити  з етапами  дослідження;  розвивати  мислення,  обчислювальні  навички,  увагу,  вміння  ставити  питання й знаходити  на  них  відповіді;  виховувати  в учнів  пізнавальний  інтерес.   Обладнання: малюнки, підручник «Математика.1клас.М. В.Богданович», таблиці,
Ноутбук.
 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.      
Хід уроку                                                                                                                               
I.  Організаційний момент                                                                                                         Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.                                                                                                            

ІІ Актуалізація опорних знань
1) Зустріч казкового героя.
-         Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой. Це хлопчик Пізнайко. Він дуже любить математику, і хоче перевірити ваші знання. Він приготував для вас цікаві завдання. Може, й сам чогось  нового дізнається. За кожне завдання він вам подарує чарівну зірочку. В кого в кінці уроку буде найбільше зірочок, той отримає подарунок від Пізнайка. Не забудьте, що відповідати треба, піднімаючи руку, швидко і точно.
Пов’язане зображення
II. Повторення вивченого матеріалу                                                                  1.Математична розминка.
Усна лічба
Швидко порахувати від 4 до 8, від 9 до 3, від 2 до 6, від 10 до 5.
2. Дати відповіді на питання
— Скільки хвостиків у 4 цуценят?
— Назвіть другий день тижня.
— Скільки місяців триває літо?
— Що зайве: ручка, олівець, відрізок?
— Що спільного у снігу й ковдри?
3. Каліграфічна хвилинка.                                                                                                             – Пізнайко  запрошує вас на каліграфічну хвилинку.                                             
  Цифра три – то чарівниця,
Невеличка й круглолиця.
Яку казку не візьмеш,
Цифру три завжди знайдеш.                                                                                                       
Пояснення написання цифри .                                                               
Пізнайко вами дуже задоволений.
4.Наступне  його завдання - це змагання «Хто швидше ?»
На дошці приклади.
Вам потрібно якнайшвидше записати відповідь
7 – 2 =           6 – 2 =
3 + 1 =           4 + 1 =
4 + 0 =           0 + 6 =
10 -1 =           10 – 5 =
4 + 4 =           3 + 3 =
5. Гра «Закинь вудку»
Наш Пізнайко дуже любить рибалити.
Він просить нас допомогти йому спіймати рибку. Допоможемо йому?                                            - Назвіть «сусідів» чисел 5; 7; 9; 2.
А зараз Пізнайко хоче перевірити чи ви уважні.
Пізнайко склав приклади, які треба виправити.
8-5=6
7 +2=10
III. Повідомлення мети уроку
1.     Діти, хоча Пізнайко знає багато чого, але він не вміє розгадувати анаграми.  Допожемо?
2.      Розгадування анаграми
2 3 4 1 6 5
АДАЗАЧ
-         Діти, а що ж таке задача? Де ви чули таке слово?
Сьогодні на уроці ви разом із Пізнайком  дізнаєтесь, з яких частин складається задача, складете і  розв’яжете кілька задач.
  ІV.  Ознайомлення з новим матеріалом.Ознайомлення зі складовими частинами задачі
1.  «Мозковий штурм»
— Які види робіт виконують школярі на уроках математики?
(Рахують предмети, порівнюють числа, розв’язують задачі...)
2.Пояснення   
Задача має свою структуру. Вона складається з умови, запитання, розв’язання та відповіді.
Равлику на День народження подарували 5 машинок і 3 м’ячі. Чи відомо, скільки подарували машинок, а скільки м’ячів?
Так, відомо. Це і буде умова задачі.
Умова – це те, що відомо в задачі.
Запитання задачі містить невідоме – те, що треба знайти, визначити.

У задачі невідомо, скільки всього іграшок – машинок і м’ячів подарують.
Це – запитання задачі.
Як дізнатися, скільки всього іграшок буде?
Потрібно до п’яти додати три. Отримаємо вісім.
Це – розв’язання задачі.
То скільки всього було іграшок у равлика? 8.
Це – відповідь задачі.

Фізкультхвилинка
 Отже, давайте повторимо ще раз для Пізнайка, з яких частин складається задача
ВИВІСТИТИ НА ДОШЦІ
Задача містить такі частини:
1) Умова.
2) Питання.
3) Розв’язання.
4) Відповідь.
У задачі обов’язково є не менше двох чисел і запитання.
3. Складання й розв’язання задачі на знаходження остачі                                                             (робота за підручником, № 3)
4. Розв’язання задачі на знаходження суми за малюнком (№ 2)
5Гра «Допоможи Незнайкові»
— Пізнайко складав задачу. Він вирішив, що зробив все правильно. Доведіть, що Пізнайко не дописав задачу.
«Вухань знайшов 4 морквини, а Куцохвостик — 5 морквин».
— Чого не вистачає? Яке запитання слід поставити? Як розв’язати задачу?
7. - Давайте ще раз повторимо всі частини задачі
• Умова. Питання.Розв’язування.Відповідь.

III. Підсумки уроку


Ø Три веселі киці
Грались на травиці.
Враз одна сховалась.
Скільки киць зосталось?
Ø Дві білочки по горішки
Йшли із козубком пішки.
Три — вгорі собі скакали.
І подружок обскакали.
Як гадаєте, в скількох
Буде повний козубок?
Ø Чотири груші Іванко мав,
Ще чотири братик дав.
На подвір’ї Іванко сів,
Вісім груш одразу з’їв.
І подумав — чи не мало?
Скільки груш іще зосталось?
2.Розпізнавання на слух частин задачі.
— Зараз я буду читати уривок із задачі. Вам слід назвати, що це:
умова,  питання,  розв’язання  або  відповідь  і  підняти  руку.
— Скільки всього  квітів? (Запитання)
— До 3додати 2 вийде 5. (Розв’язання)
— Було 3 троянди та 2 дзвоника. (Умова)
— Усього 5 квітів. (Відповідь)
3. І ще одне цікаве завдання від Пізнайка
Гра «Секретик»
Учитель показує вираз на картці, діти обчислюють його значення подумки. Хто першим розв’язав — підбігає до вчителя, шепоче «по секрету» на вухо відповідь. Якщо відповідь правильна, стоїть поруч із учителем і приймає відповіді інших учнів. Якщо відповідь неправильна, повертається на місце та продовжує обчислення.
5 + 4 - 3 + 1 = ? (7)
10 - 5 + 2 - 4 = ? (3)
-         Діти, Пізнайко дуже вами задоволений, і я теж. Давайте підрахуємо, у кого скільки зірочок, і Пізнайко вам дасть обіцяний сюрприз.  Це – нагорода «Кращий знавець математики»           Отже, переміг….
-         Кому сподобався урок, нехай намалює в зошиті сонечко, кому ні – хмаринку.








Немає коментарів:

Дописати коментар